9. Safari nummer 2 en nog veel meer

7 augustus 2017 - Port Alfred, Zuid-Afrika

Na de safari van vorige week konden we eigenlijk niet wachten om de wilde dieren nogmaals te zien. Daarom zijn we afgelopen zondag met een groepje van vier naar Mansfield Game Reserve gegaan. In een prachtige open jeep werden we door een gids door het park gereden. Deze gids had het volgens mij wel naar zijn zin met vier dames op de achterbank, aangezien hij het ene na het ander grapje maakte. Wij konden hier wel om lachen. Hij deed zelfs net alsof de jeep kapot was gegaan toen we in de middle of nowhere stonden. Wij schrokken natuurlijk en zagen de bui al hangen om kilometers door de wildernis te moeten lopen. Tot onze opluchting was dit gelukkig een grap. De gids vertelde vanalles over de wilde dieren en de prachtige natuur. Wat ik er nu nog van weet is de vraag, maar het was in ieder geval heel interessant haha!

Het park staat bekend om de tamme giraffe, genaamd Gambit. Wij hadden er natuurlijk enorm naar uitgekeken om met deze giraffe op de foto te gaan. Maar helaas, de gentleman van een gids die door vuur en vlam ging om Gambit voor ons te spotten kon het niet waar maken. Gambit bleef onvindbaar. Aan de andere kant hebben wij nu een goede reden om het park dat op ongeveer een kwartier afstand van ons ligt nogmaals te bezoeken. Better luck next time! Maar ach, de andere prachtige dieren waren ook geweldig om te zien.

Vandaag hebben we een Jarige Jet in ons midden. Eline is vandaag twintig jaar geworden. Na een kort overleg in de badkamer, kwamen Berber en ik zingend de kamer binnen. Met een prachtig geluid op de achtergrond, namelijk het gebons van de buren. Oeps! Het is hier nogal gehorig maar aan de andere kant worden wij ook wel eens in de nacht wakker van hun lawaai. Ik heb dit natuurlijk later even aan hun uitgelegd en we leven gelukkig nogsteeds in vrede naast elkaar. Berber en ik hadden voor Eline wat leuke Afrikaanse cadeautjes gekocht.

Vandaag hebben we heel veel apen gezien! En nee, het was niet de buurman en het waren ook niet de apen in de dierentuin. Deze schattige beestjes zitten gewoon in onze tuin!

Zoals jullie merken heb ik alweer heel wat beleefd. Ohja, de stagedag van vandaag verliep een stuk beter dan de vorige. Het was leuk en we hebben over het algemeen goed kunnen observeren. We hoefden vandaag maar ongeveer dertig minuten voor de klas te staan en voor Afrikaanse begrippen stelt dat niks voor.

1. Pake en Beppe:
    7 augustus 2017
    prachtig
  2. Renzey:
    7 augustus 2017
    Weer een hele belevenis.
  3. Geertje:
    8 augustus 2017
    Wat weer een leuke belevenis.