10. Quad Biking, Abby en Ziplining!

13 augustus 2017 - Port Alfred, Zuid-Afrika

Afgelopen weekend was het dan zover! Met z'n vijven gingen we met de auto richting East London naar het Areena Riverside Resort. Eenmaal bij ons prachtige huisje aangekomen, stapten we snel uit de auto om het huisje van de binnenkant te bekijken. We stapten het huisje in en zagen een prachtige inrichting wat ons meteen een Afrikaans gevoel bezorgde. Het dak was van de binnenkant met riet bedekt en de inrichting was jungleachtig. Ik vond dit heel erg mooi.

We waren er nog maar net of het was al tijd voor de eerste twee activiteiten! Quad Biking gevolgd door een ontmoeting met de giraffe, genaamd Abby. We liepen naar de quads en kregen een uitleg die ik persoonlijk wat lastig te volgen vond. Ik stond met mijn quad ook best ver van de vrouw vandaan die uitleg gaf. Deze uitleg was in het Engels en ik vond het een beetje vaag. Gelukkig was er nog een andere man die mij ook nog het een en ander heeft uitgelegd. Toch begreep ik bij de start nog niet helemaal hoe het werkte, maar daar was ik niet de enige in. In een lange rij van quads vertrokken we. Het was over het algemeen best een pittige zandweg met allemaal heuvels en stenen. Ook was het niet een vlakke weg maar een weg met allemaal hoogteverschillen. Dit zorgde ervoor dat ik mijn quad niet altijd helemaal onder controle kon houden. Ik ben ook een keer echt bijna omgevallen met de quad, maar dit ging gelukkig nog net goed. Ook een aantal andere keren ging het nog maar net goed. Het besturen van de quad viel mij persoonlijk dus wat tegen, maar ik vond het wel heel erg leuk. Het was wel jammer dat ons een uur was toegezegd en we vervolgens maar ongeveer een halfuur echt hebben gereden. Maar ik vond het wel bijzonder om tussen de dieren en met de prachtige natuur om mij heen op de quad te rijden.

Na het rijden op de quad was het tijd om naar Abby de giraffe te gaan. Deze giraffe leeft in een stuk natuurgebied maar is wel heel tam. Het blijft natuurlijk een wild dier maar toen wij er met een auto aan kwamen gescheurd, wist hij niet hoe snel hij naar ons toe moest komen. We waren met een grote groep en kregen allemaal ook voer. Zo konden we mooie foto's maken en Abby voeren. Ik vond het heel bijzonder om zo dicht bij zo'n groot wild dier te staan. Toen ik ernaast stond besefte ik eigenlijjk pas hoe groot een giraffe eigenlijk is. Alleen zijn benen waren ongeveer al even groot als ik.

Op wat vogelgeluiden na, heb ik heerlijk geslapen in het huisje. De volgende ochtend was het dan tijd om te ziplinen! Hier zijn ook foto's van toegevoegd om te zien wat het precies is. Toen we papieren moesten invullen met handtekening erbij begon bij mij toch een lichte spanning op te duiken. Eenmaal aangekomen bleek het allemaal wel wat mee te vallen. Ik vond het echt geweldig om door de wildernis te racen over de lijn. In totaal hebben we tien afstanden afgelegd. Dit is zeker iets wat ik nog eens wil gaan doen.

Het was inmiddels al twaalf uur geweest en wij wilden graag naar de McDonald's. We besloten daarom om er een in East London op te zoeken. Na een autoritje kwamen we bij de fastfoodketen aan. Yes, hamburgers, kipnuggets en patat! Of toch niet? Nee, tot mijn grote schrik zag ik een papier met Closed op de deur geplakt! Om dit toch even te checken ben ik de auto uitgegaan. Toen ik naar de deur wilde lopen stonden er twee mensen in de buurt die tegen mij zeiden dat de McDonald's helaas gesloten was. Waarop ik vroeg of zij misschien ook een andere vestiging wisten. Tot mijn grote blijdschap zei de man die erbij stond dat hij ons wel even wilde brengen. Echt heel erg lief natuurlijk! Vervolgens zijn wij dus achter hem aangereden. Hij scheurde aardig door, maar we konden hem nog redelijk volgen. Totdat....... hij nog door kon rijden en wij voor een rood stoplicht moesten stoppen. Wij hadden de hoop op het vinden van de McDondald's al bijna opgegeven totdat we zagen dat hij langzaam ging rijden en vervolgens zelfs ergens aan de zijkant van de weg op ons stond te wachten! We moesten op dat moment zo lachen, want het zag er hilarisch uit! Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen en hebben wij heerlijk bij de McDonald's gegeten. Hierna zijn we naar 'huis' gereden en konden we terugkijken op een geweldig weekend in Areena Riverside Resort.

1. Geertje:
    13 augustus 2017
    Wat is dit een leuk verhaal en wat beleef je leuke dingen.
    13-8-2017 Pake en Geertje
  2. Pake en Beppe:
    13 augustus 2017
    Wat beleven jullie toch veel. Geniet er maar van
  3. Renzey:
    Leuke belevenissen.
  4. Gerrie Brouwer:
    16 augustus 2017
    En alweer een prachtig verhaal Annieke met leuke foto's erbij
  5. Annieke:
    16 augustus 2017