6. Van ramp tot geweldig avontuur

29 juli 2017 - Port Alfred, Zuid-Afrika

Afgelopen weekend was het dan zover! Ons eerste weekendje weg in Zuid-Afrika! Met een gezellige groep van tien waren we allemaal heel enthousiast en hadden er super veel zin in. Het hotel was geboekt en de auto's waren gehuurd. Er kan niks mis gaan toch? Inderdaad dit was wat wij dachten. Dat dit perfect geplande reisje even net iets anders zou lopen hadden wij ook niet verwacht.

Met de groep van tien hadden we twee auto's gehuurd. We reden achter elkaar aan. Het was voor de jongens wel even wennen om aan de andere kant van de weg te rijden en het stuur aan de andere kant te hebben. Ik vond het heel knap dat ze zo weg konden rijden, zonder eerst even te oefenen. Nou, daar gingen we hoor. De twee jongens met de horde van acht meisjes in de auto! Maar toen............ BAM! We reden met de auto iets te ver naar de zijkant en waren in een soort greppel gereden. En ja, na nog nieteens tien minuten te zijn vertrokken was de band gescheurd. Gelukkig kwam er na een tijdje iemand van de Security die voor ons de reserveband op de auto heeft gezet. Toen dit allemaal was opgelost moesten we terug naar de autoverhuur. Na lang wachten kregen we een andere auto mee en gingen we opnieuw het avontuur aan! Poging nummer 2!

De planning was om eerst naar een olifantenpark te rijden. Hier zouden een aantal mensen op een olifant gaan rijden. Ik wilde dit zelf niet, omdat die dieren mishandeld worden om mensen op zich te laten rijden. Dit vind ik vreselijk, dus vandaar mijn keuze. In de tijd dat de anderen op de olifanten gingen rijden konden wij dan kijken en ze eventueel wassen. De volgende dag zouden we dan naar het Addo Elephant National Park gaan. Dit was de planning.

Deze planning verliep echter heel anders dan verwacht. Er was onduidelijkheid over de route en hierdoor zijn we helemaal verkeerd gereden. We reden over weggetjes waardoor de auto bijna uit elkaar viel. Daar kwam nog eens bij dat we op hele hoge bergen reden waar de weggetjes erg smal van waren. Om het nog eens erger te maken waren we uiteindelijk op een heuvel gereden waardoor de auto voor ons al naar beneden gleed en wij gelukkig nog snel achteruit konden rijden. Om de ramp compleet te maken stonden we in een heel gevaarlijk gebied waar wij dus geen besef van het echte gevaar hadden. We hebben dus achteraf gezien tussen de wilde dieren gelopen die ons elk moment hadden kunnen aanvallen. Toen we met de mensen van het park belden hoorden we dus dat we er heel snel vandaan moesten komen. Omdat het al erg laat was door het vele omrijden hebben we besloten om naar het hotel te gaan. De anderen hebben dus niet op de olifanten gereden.

Eenmaal bij het hotel aangekomen hebben we allemaal snel onze spullen in de kamers neergelegd en hebben we snel een restaurant opgezocht. Eenmaal daar aangekomen was de pech nog niet afgelopen. Het duurde ontzettend lang voordat we ons eten kregen en iedereen ging bijna van z'n stokje. We hebben de avond nog wel gezellig met elkaar afgesloten. Er was bij ons hotel een gezellige woonkamer waar we een drankje hebben gedronken en spelletjes hebben gedaan.

De volgende ochtend was het dan eindelijk zover! We gingen op safari!!!!!! We hebben de hele dag door het safaripark gereden. Bij de foto's zijn de verschillende dieren te zien. Deze dag heeft alles weer goedgemaakt. Het was echt geweldig! Het zoeken naar de dieren en de dieren die soms heel dichtbij waren maakten grote indruk. Kijk maar even bij de foto's.

1. Jannie Sijtsma:
    29 juli 2017
    Toch prachtige foto's kunnen maken!
  2. Geertje:
    29 juli 2017
    Wat een mooie foto's en wat een prachtige natuur, maar niet weer zo gevaarlijk op stap
    wel wat voorzichtig wezen.
  3. Pake en Beppe:
    Nou wat was spannend.
    Gelukkig dat jullie toch nog genoten hebben.
    Dit zijn de verhalen die nog lang vertelt zullen worden.
  4. Gerrie Brouwer:
    29 juli 2017
    Wat een avontuur Annieke en wat een prachtige foto's
  5. Renzey:
    29 juli 2017
    Zo beleef je nog eens wat, en als je geluk hebt kun je het later nog navertellen. Wederom een goed geschreven verhaal.
  6. Annieke:
    30 juli 2017
    Bedankt allemaal! Ja voortaan zal ik wat beter oppassen, dat komt helemaal goed!
  7. Sjoerd en Hilma:
    31 juli 2017
    Indrukwekkende verhalen. Geniet van je werkvakantie en doe voorzichtig. Groetjes.