7. Bijzondere momenten

1 augustus 2017 - Port Alfred, Zuid-Afrika

Bijzonder, zo is de kerk waar we afgelopen zondag naartoe zijn gegaan zeker te noemen. De kerk met de naam: Grace + Truth Church, is een kerk waar de voertaal Engels van is. Voor ons was dit heel prettig. We konden het meeste goed volgen, maar de dominee sprak wel heel snel dus een goede concentratie was hierbij belangrijk. De kerk is wel een beetje te vergelijken met de Bethel in Drachten alleen dan vele malen kleiner.

De dienst begon en ik kon gelijk de eerste twee nummers vlekkeloos meezingen. In de dienst worden veel liederen van de band Hillsong gezongen wat mij erg aanspreekt. Na het zingen stapte ineens de drummer achter het drumstel vandaan. Dit bleek de dominee te zijn. Ik denk dat hij rond de 27-30 is. Hij sprak met zoveel overtuiging dat hij zelfs tijdens de preek moest huilen. Dit vond ik heel bijzonder. Ook was er aan het eind nog een avondmaal waar iedereen aan mee mocht doen. Ze hadden geen wijn, maar een soort fruitdrank. De kinderen konden zo ook meedoen aan het avondmaal. Ook hadden ze geen brood maar een stukje cracker. We haalden het op en liepen vervolgens weer naar onze plaats om het later tegelijk te nuttigen. Toen ik bij mijn plaats was viel ik ook nog bijna. Gelukkig viel er maar een klein laagje uit mijn kleine bekertje. Dat is weer typisch iets wat mij overkomt haha. Al met al duurde de dienst wel twee uren maar ik zou zeker vaker naar deze kerk willen.

Op maandag zijn we in de ochtend met een busje langs de stagescholen gegaan. We konden zo een indruk opdoen van de scholen. De dag erna moesten we kiezen naar welke school we het liefste zouden willen. Ik wilde heel graag naar de Kuyasa Combined School. Na overleg is er besloten dat ik inderdaad naar deze school ga met vijf andere studenten. Ik ben hier ontzettend blij mee. De Kuyasa Combined School is een school met ongeveer 1200 leerlingen. Deze school is gelegen in de krottenwijken van Port Alfred. Het zal voor mij wel even wennen zijn met een leerlingenaantal in de klas van rond de zestig. De klassen zijn op de meeste scholen echt enorm groot. Echter zijn de klaslokalen dan wel weer vrij klein. Alle leerlingen zitten dus echt heel dicht op elkaar.

Morgen zal ik de stageschool bezoeken om hier observaties te doen. Ook zal ik dan een begin maken aan mijn onderzoek voor mijn scriptie. Ik wil iets met de Engelse taal gaan doen. Wat dat precies wordt weet ik nog niet precies, omdat ik nog niet het niveau van de leerlingen weet. Ik heb er zin in en ben heel benieuwd!

Nadat we alle stagescholen hadden bezocht zijn we nog even langs de mega ananas geweest. Deze ananas staat op een ananasplantage. Ik houd zelf eigenlijk helemaal niet van ananassen, maar een foto met een ananas kan geen kwaad. Er zijn weer nieuwe foto's toegevoegd.

1. Gerrie Brouwer:
    1 augustus 2017
    Mooi verslag en foto's Annieke, zo kunnen we heerlijk meegenieten
  2. Tineke:
    1 augustus 2017
    Heel leuk dast olles sa mooi en compleet beskriuwst, ik ha hast et gevoel of bin ik dr self ek! Ga zo door
  3. Renzey:
    1 augustus 2017
    Veel succes met de stage.
  4. Geertje:
    1 augustus 2017
    Annieke wat beschrijf je alles fijn e duidelijk we lezen het met plzier.
    Pake en Geertje
  5. Sjoerd en Hilma:
    1 augustus 2017
    Mooi verhaal geschreven. Grote Annanas. Fijn dat de school waar je stage mag lopen ook jou voorkeur heeft. Succes.
  6. Sjoerd en Hilma:
    Moet ananas zijn. :-)
  7. Annieke:
    Bedankt allemaal!
  8. Pake en Beppe:
    2 augustus 2017
    Aan de foto's zien wij dat je geniet
  9. Eveline:
    geweldig.
  10. Martha Hellinga:
    Heel erg mooi geschreven Annieke. Ga zo door. I love uou ❤️
  11. Romke:
    Wauw wat een belevenissen
    Ik lees graag mee
    Groetjes uit ons vakantie adres Gerolstein
    Vulkaaneifel Duitsland