20. Chintsa

22 oktober 2017 - Port Alfred, Zuid-Afrika

Nog veertig dagen Zuid-Afrika. De tijd vliegt voorbij en voor mijn gevoel ben ik al bijna weer thuis. Het echte Afrikaanse zomerweer is op komst. Afgelopen dagen en aankomende week krijgen we warme temperaturen van tussen de 25 tot en met 31 graden. Ik hoop dus in de winter in Nederland bruin thuis te komen.

Afgelopen week ben ik weer drie dagen naar stage geweest. Nu ik in de praktijkfase ben beland, ga ik ook meer lessen geven. Ik vind het heel erg leuk om les te geven, maar het blijft altijd wel anders. Er zijn weinig lesmaterialen en schrijven op een krijtbord ben ik ook niet gewend. Verder verloopt het onderzoek heel goed.

Deze week ben ik met Berber naar de township in een winkeltje geweest. Ze maken hier allemaal mooie spulletjes van leer. We hebben lang met de verkoper gesproken over bijvoorbeeld hoe hij alles maakte. Ook hebben wij veel verteld over de plaatsen waar we waren geweest en over stage. Het was heel leuk om eens met een echte bewoner van de township te spreken.

Dit weekend zijn we met twaalf meiden naar Chintsa geweest. Dit is een plaatsje op ongeveer 2,5 uur rijden afstand van Port Alfred. Eenmaal aangekomen hebben we wat gegeten en zijn we lekker op het strand gaan liggen. Die middag zijn we ook nog aan het tafeltennisen en volleyballen geweest. Dat volleyballen deden we met andere backpackers. De avond was het nog een hele klus om iets te vinden waar we konden eten. Uiteindelijk zijn we naar een pizzeria geweest waar we heerlijk hebben gegeten en een gezellige avond hebben gehad. We sliepen met z'n allen op een kamer. Dit was heel gezellig, maar ik heb niet zoveel geslapen. De volgende ochtend hebben een aantal van de groep, waaronder ik, surfspullen gehuurd en zouden we proberen te surfen. Dit viel echter een beetje tegen omdat de surfboarden nogal smal waren en de golven niet geschikt. Ook bleek dat ik de vorige keer tijdens mijn surfles mijn handen en voeten helemaal verkeerd had staan. Gelukkig zei Berber dit tegen mij toen ik het vroeg, want anders zou het nogal onmogelijk worden om echt goed te leren surfen. Volgende week heb ik mijn tweede surfles en ik hoop dat ik dan echt kan blijven staan op het board. Verder hoop ik ook veel lessen te geven en lekker op het strand bruin te worden.

1. Lucie Groenevelt:
    22 oktober 2017
    Tjonge Annieke wat maak jij wat mee!!
    Lekker genieten nog de komende 40 dagen!!

Lieve groet,
    De Groeneveltjes
  2. Geertje:
    23 oktober 2017
    Annieke wat geweldig wat je allemaal beleefd.
    Het is gewoon een andere wereld waar jij in zit.
  3. Annieke:
  4. Eimert Smits:
    hallo Annieke ,
    leuk om te lezen wat je allemaal beleeft !
    nog een fijne tijd in Afrika.

leave groeten fan Eimert en Riek
  5. Romke:
    24 oktober 2017
    Ja de tijd vliegt voorbij
    Nog een mooie tijd toegewenst in Zuid Afrika
  6. Annieke:
    25 oktober 2017
  7. Arnold:
    26 oktober 2017
    Leuke verhalen. Succes daar. Oant sjen.
  8. Annieke:
    26 oktober 2017