17. Vervolg Gardenroute, Oudtshoorn, George, Wilderness, Mossel Bay, Swellendam en Hermanus

30 september 2017 - Cape Town, Zuid-Afrika

De reis gaat verder naar Oudtshoorn. Hier zijn Dennis en ik naar de Cango Caves geweest. Dit waren hele mooie grotten waar we een rondleiding door kregen. De grotten waren geweldig maar ik vond persoonlijk de rondleiding iets minder. We waren met een hele grote groep en de gids vertelde het niet heel erg interessant. Na een tijd begon hij zelfs te zingen, of dit nou heel mooi was.... hmmm haha. Na het bezoek aan de Cango Caves was het tijd om naar George te rijden waar we echt een hele mooie kamer hadden. Het was een bruidssuite die er prachtig uitzag. Toevallig waren drie studiegenoten ook in dezelfde Bed & Breakfast. De avond zijn we met z'n vijven in Wilderness uit eten geweest waar we van live muziek konden genieten.

De dag erna was het tijd om naar Mossel Bay te rijden. Dennis heeft door het Skydiven last van een oor gekregen. Het leek ons toch even verstandig om het ziekenhuis daarom te bezoeken. Na tijden wachten waren we dan eindelijk aan de beurt. Het bleek allemaal mee te vallen en er zat waarschijnlijk een klein scheurtje in zijn trommelvlies dat vanzelf weer dichtgroeit. Eenmaal bij onze Bed & Breakfast aangekomen vertelde de eigenaresse dat we naar een townshipziekenhuis waren gegaan. Dit is dus een ziekenhuis voor de mensen uit de krottenwijken. Achteraf hadden we dus beter naar een ziekenhuis voor de 'rijkere' mensen kunnen gaan. Dit had ons veel tijd gescheeld. Die dag zijn we verder wat aan het touren geweest door Mossel Bay.

De volgende ochtend zijn we op safari geweest bij Botlierskop. Het was geweldig en we hebben weer veel dieren gezien. Die dag ging de reis verder naar Swellendam waar we in het lelijkste restaurant waar ik ooit geweest ben hebben gegeten. De volgende dag gingen we weer vertrekken. Wat wel een probleem was dat ik de kaart vergeten was verder te downloaden. Dus dit is weer typisch iets voor mij. Het probleem was dat we geen wifi meer hadden. We bedachten het plan om dicht bij onze vorige slaapplaats te gaan staan met de auto. Want om er nou heen te gaan lopen met de vraag of wij nog even wat op hun wifi mogen downloaden vonden we een beetje vreemd. Dus wij probeerden stiekem achter de bosjes de kaart te downloaden met de wifi. Helaas werden we ontdekt door de eigenaar die vroeg of alles goed was. Waarop wij natuurlijk beantwoorden dat dit zo was. Gelukkig vertrok hij daarna met zijn auto. Toen we vervolgens op de oprit gingen staan was de kaart een stuk sneller gedownload. Gelukkig kwam de eigenaar niet weer haha.

Eenmaal in Hermanus aangekomen bleek er een festival gaande te zijn. Het was een grote drukte. Ik had van iemand anders gehoord dat er mooie schelpen op het strand van Hermanus lagen. Ik wilde natuurlijk op zoek naar schelpen. Na een verre tocht in de auto te hebben gereden, opzoek naar een zandstrand, bleek het uiteindelijk gewoon he dichtbij te zijn. Hier heb ik hele mooie schelpen gevonden. Verder hebben we zoals bijna elke avond weer heerlijk gegeten. Ik zeg er bijna bij, omdat we ook wel eens niet zo lekker hebben gegeten. Maar vaak is het top! Inmiddels zijn we in Kaapstad beland. Hierover horen jullie snel meer!

1. Bianca:
    30 september 2017
    Wat doche jim allehjer leuke dingen! Super leuk om sa te lêzen en de foto's te besjen
  2. Renzey:
    1 oktober 2017
    Prachtige reis.
  3. Geertje:
    1 oktober 2017
    Wat een geweldige reis. en wat mooie foto's.
  4. Annieke:
    5 oktober 2017