14. Only 5 days

9 september 2017 - Port Alfred, Zuid-Afrika

Afgelopen week was een week waarvan veel uren zijn besteed aan mijn scriptie. Aankomende dinsdag moet ik het eerste deel van mijn scriptie presenteren. Waar anderen waslijsten met kritiek krijgen op hun werk, is de professor eigenlijk alleen maar tevreden over mij. En ook over Eline en Berber (dit moest ik er even van Eline bij vermelden). Op een paar kleine puntjes na, was er steeds weinig aan te merken door hem op mijn werk. Ik ben hier natuurlijk heel blij mee. Mijn onderzoek over hoe ik leerlingen kan helpen om deel te nemen tijdens de engelse les verloopt dus prima.

Het is voor twee van onze groep van twintig al bijna tijd om Port Alfred weer te verlaten. Zij zullen nog een vervolgreis maken naar Madagascar. Ik ben blij dat ik er niet voor heb gekozen om maar tien weken te gaan. Dit is gewoon te kort om nog zoveel te bekijken. Ook is het voor het onderzoek niet heel handig vind ik zelf. Afgelopen woensdag zijn we met z'n allen uit eten geweest bij The Wharfstreet Brew Pub. Dit was erg gezellig. Er waren ook wat oudere dames van een bowlingclub waar we veel lol mee hebben beleefd. Dit is ook te zien op de filmpjes.

Vandaag waren we naar het winkelcentrum en hebben we heerlijk bij The Penny Farthing gegeten. Mijn oog viel wel meteen op een man die er arm en ziek uitzag. Ik voelde me daarom ook niet helemaal prettig, om zelf lekker te eten voor het oog van zo'n arme man. Daarom besloten we na het boodschappen doen, deze man een banaan te geven. Zulke dingen blijf ik hier heel lastig vinden. Het liefste zou je alles geven wat je hebt.

Waar alles in Nederland weer is begonnen, is het bijna zover dat we drie weken vakantie hebben. Vandaag zijn we zaterdag en dat betekent dat het nog vijf dagen duurt totdat mijn liefste vriendje Dennis komt!!!!!! Ik heb er zoveel zin in! Als Dennis komt zullen we de eerste paar dagen hier, in Port Alfred doorbrengen. Daarna zullen we de Garden Route doen. Dit wordt vast geweldig en ik zal jullie op de hoogte houden!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jannie Sijtsma:
    10 september 2017
    Fijn Annieke dat het zo goed gaat! En goed nieuws over je scriptie!
    Ik wens je samen met Dennis ook een hele fijne tijd! Lekker genieten van al het moois wat er te zien is, maar ook zeker van elkaar.
    Groetjes uit mooi Dokkum
  2. Annieke:
    10 september 2017
    Bedankt!
  3. Geertje:
    11 september 2017
    Annieke wat doe je het goed.
    Pake en Geertje
  4. Renzey:
    11 september 2017
    Prachtige verhalen Annieke. Geniet van de vakantie.
  5. Annieke:
    Bedankt!