13. Kariega Game Reserve

3 september 2017 - Port Alfred, Zuid-Afrika

Wat een drukke week! Door de vele geweldige weekenden wordt er misschien gedacht dat ik hier alleen maar vakantie heb. Was dit maar waar! Ik heb drie keer in de week stage en werk ook veel aan mijn onderzoek en dus scriptie. Na een drukke week waarin ik ontzettend veel met school bezig ben geweest, was het weer tijd voor een leuk weekendje weg!

Dit weekend stond het park Kariega Game Reserve op de planning. Met een gezellige groep van vijftien mensen stapten we in de taxi. Het was proppen in het busje met alle bagage erbij. Met de luide muziek op de achtergrond leek het alsof er een groot feest in het busje gaande was.

Bij aankomst bleek er een heerlijke lunch voor ons klaar te staan. Van wraps tot aardappelsalade, het was echt heerlijk! Onze groep was in drie groepjes van vijf verdeeld over drie prachtige chalets. We hadden expres iedereen door elkaar gehusseld om eens even de kleine groepjes onderling uit elkaar te halen. Eenmaal bij mijn chalet aangekomen wist ik niet wat ik zag! Een prachtig uitzicht! Ook hadden we een in geheel Afrikaanse style ingerichte woonkamer. Het was voor mij sowieso bijzonder om weer eens een woonkamer te hebben en weer eens op een bank te zitten. Thuis, hier in Afrika zit ik alleen maar op mijn bed. Ook waren aan badkamers geen gebrek, er waren maar liefst drie! De slaapkamers zagen er ook geweldig uit. De Afrikaanse sfeer voerde in het hele huisje de boventoon en het safari gevoel was direct aanwezig.

De middag gingen we op een safari die tot zonsondergang duurde. Op een grote jeep werden we vervoerd. Na kort van start te zijn gegaan hield de jeep er midden in de natuur mee op. Wij dachten al, dit kan alleen ons weer overkomen. Gelukkig wist de ranger het probleem op te lossen en konden we verder met de safari. The big five bestaat uit: de olifant, buffel, leeuw, neushoorn en luipaard. De olifant en de buffel had ik in Addo Elephant National Park al gespot. Tijdens dit weekend kan ik daar de leeuw en de neushoorn aan  toevoegen. Helaas was het wel een slapende leeuw, maar gespot is gespot, Om de luipaard te spotten moet je ontzettend veel geluk hebben, omdat dit dier springt in de bomen. Dit is dus ook helaas niet gelukt. Midden in de wildernis konden we genieten van een wijntje en wat lekkers.

De avond hebben we heerlijk buiten gegeten. Het vlees en de groente van de braai waren best lekker. Daarna hebben we nog lekker bij het kampvuur gezeten. Na een top douche was het tijd om te gaan slapen. De volgende ochtend stond de wekker op twintig voor zeven, omdat we om half acht de safari bij zonsopgang hadden. Die nacht lag ik heerlijk te slapen totdat ik ineens een groot kabaal hoorde. Er werd tegen ons huisje aangebeukt en ik hoorde gepiep. Op dat moment hoorde het net alsof er een dier werd gedood door een roofdier en werd opgegeten. Ik kreeg hier een heel akelig gevoel bij. Het piepen stopte echter niet en bleef maar doorgaan. Achteraf zijn we er ook niet meer achtergekomen wat het nu eigenlijk was.

De volgende ochtend stonden er muffins en wat fruit en yoghurt klaar. Na kort wat te hebben gegeten stond de tweede safari op het programma. Na een lange zoektocht naar de leeuwen, bleken ze zich te hebben verstopt en waren ze onvindbaar. Wel hebben we verder nog veel dieren gezien waaronder nijlpaarden. Na deze prachtige safari gingen we ontbijten en dit was ook weer weer perfect geregeld. Daarna hebben we nog even bij het zwembad gezeten en hebben een aantal zelfs nog gezwommen. Al met al was het een zeer geslaagd weekend!!!!

1. Pake en Beppe:
    3 september 2017
    blijf maar genieten van je verblijf in Afrika.
  2. Martha Hellinga:
    3 september 2017
    Mooi verhaal en prachtige foto s leave Annieke.
  3. Geertje:
    4 september 2017
    Dit verhaal komt ook weer bij mijn verzameling, het wordt zo langzamerhand een spannend boek.
  4. Annieke:
    4 september 2017