12. There’s no time to be bored in a world as beautiful as this

28 augustus 2017 - Port Alfred, Zuid-Afrika

Wat weer een ge-wel-dig weekend! Afgelopen vrijdag ging de wekker rond half 8. Het was tijd om de tas weer in te pakken en ons klaar te maken om nog even de laatste boodschapjes te halen. Om 9 uur vertrokken we, maar wat bleek, er was besloten om later tijdens de autorit in het plaatsje Hogsback boodschappen te doen. Dus helaas voor ons, we hadden achteraf nog wel een uur langer kunnen slapen. We zijn toch maar even naar het winkelcentrum gegaan om wat spulletjes te halen. Na wat gedoe met de bestuurders was het dan een kleine drie uur later eindelijk zover. We vertrokken met twaalf meiden in drie auto’s. Tijdens de reis zouden we ook even ergens eten en naar de wc. Dit bleek achteraf echt niet te kunnen aangezien we door een aantal plaatsen reden, waar we door iedereen werden aangekeken. Dit zijn voor ons te gevaarlijke gebieden om uit te stappen, dus dit hebben we ook niet gedaan. Na een reis van ongeveer 3 uur kwamen we aan in het sprookjesachtige Hogsback. Ik kreeg het gevoel alsof ik in een sprookjesfilm terechtkwam. De prachtige bossen en de hele sfeer waren heel bijzonder. Ook was dit een heel veilig plaatsje. Veel mensen zijn erg bijgelovig en geloven erin dat als zij iets verkeerd doen ze door de draak worden gestraft. Deze draak komt dan tot uiting in bijvoorbeeld een tornado.

We zaten in een heel gezellig backpackers hostel genaamd: Away with the fairies. Die avond konden we genieten van een heerlijke pizza. Er was een man die bij het kampvuur allemaal liedjes zong en speelde op zijn gitaar. Ook waren er twee mensen die op een djembé speelden. Ze hadden meerdere djembés bij zich, waardoor ik ook op een djembé mocht spelen. Ik vond dit erg bijzonder.

Helaas was ik over het huisje waarin ik met drie anderen sliep wat minder te spreken. Ik heb eerst de teek van de handdoek die op mijn bed lag gehaald en de bruine hoopjes van de kussens afgehaald. Ik heb er verder maar niet meer bij nagedacht, omdat ik anders helemaal geen oog dicht zou doen. Hogsback is een plaatsje dat hoog in de bergen ligt, dus het is er ook veel kouder. Dit heb ik tijdens de eerste nacht ook zeker gemerkt. Ik heb die nacht dus ook niet zo best geslapen door de kou. De nacht erna was wel ietsjes beter, aangezien ik heel veel lagen kleren aan had gedaan.

De volgende dag gingen we hiken. Dit is dus een berg beklimmen. Het was een wandelroute met veel bos en een prachtige waterval. Ik was erg onder de indruk en heb enorm genoten. Op de foto’s is de prachtige natuur te zien. Later zijn we met de auto naar een uitkijkpunt gereden. Ik heb echt nog nooit zoiets moois gezien. Bij ons hostel was het beroemde bad waar ook een heel mooi uitkijkpunt was. Het bad werkt ook echt dus je zou erin kunnen als je dat zou willen. Het was voor ons een beetje te koud om erin te gaan.

Hier in Zuid-Afrika zijn mensen vaak aan het barbecueën. Op veel plaatsen naast de weg staan ook barbecues. Hier noemen ze het trouwens braaien. Bij het hostel ben ik voor het eerste hier in Zuid-Afrika aan het braaien geweest. Dit was erg lekker en gezellig. Er was weer een man met een gitaar. Deze gitaar mocht ik ook even lenen en we hebben wat liedjes gespeeld en gezongen. De avond werd weer afgesloten met een kampvuur waar er ook nog iemand op de didgeridoo speelde.

De dag erna begon die ochtend de spanning al te stijgen. Het was namelijk tijd om te abseilen van een waterval van 35 meter. Toen ik bovenop de waterval stond en de hoogte zag begon ik toch een beetje te trillen. Vooral het moment wanneer je op de grote hoogte naar achteren moet leunen en op het touw moet vertrouwen was heel eng. Toen ik een keer over dat punt heen was vond ik het geweldig. Het was een zeer geslaagd weekend!