11. Horse riding

20 augustus 2017 - Port Alfred, Zuid-Afrika

Yes, het is weer mooi weer! De zonnestralen van vandaag hebben we de afgelopen week even een paar dagen gemist. Het onweer kwam soms voor ons gevoel best dichtbij. Ook bleef het maar regenen en moesten we 'verplicht' met school bezig. Ook niet heel erg opzich. Ik ben al druk bezig met het literatuuronderzoek en tot nu toe gaat dit best goed. Mijn scriptie moet ik in het Engels schrijven, wat voor mij wel even wennen is. Echter leer ik hier heel veel van en kan ik na deze reis waarschijnlijk veel beter Engels. Mijn onderzoek gaat over het helpen van kinderen die moeite hebben met het maken van de opdrachten tijdens de Engelse les. Waar dit in Nederland vaak een minderheid is, is dat hier ongeveer 90% van de klas. Grade 6 bestaat uit twee klassen. In totaal zitten er 114 leerlingen in de klas. Behoorlijk wat dus! Mijn onderzoeksvraag is: How do you get the learners of grade 6 on the Kuyasa Combined School who are having trouble with understanding the English assignments involve in the English class? Hiervan is de vertaling: Hoe kun je de leerlingen van grade 6 op de Kuyasa Combined School die problemen hebben met het begrijpen van de Engelse opdrachten betrekken bij de Engelse les? Over ongeveer drie weken moet ik mijn eerste deel van mijn scriptie presenteren. Dit is de eerste fase, ook wel het literatuuronderzoek genoemd. Daarna zal ik drie weken met Dennis reizen langs De Gardenroute. Dit is een prachtige route vanaf Port Elizabeth naar Kaapstad. In de laatste periode zal ik in de tweede fase, ook wel praktijkonderzoek genoemd, uitvoeren.

Nu even iets heel anders. Eline, Berber en ik zijn gisteren naar Kenton-on-Sea geweest. Dit is een prachtig strand! En nee, we hebben er niet gewandeld. Te paard hebben we kunnen genieten van de adembenemende omgeving. Ik had een paard die de pas er aardig in had, in tegenstelling tot Berber haar paard die er geen zin in had. Dat paard had zich de ochtend ookal erg moeten inspannen tijdens een snelle tocht. Dit zorgde ervoor dat tussen ons nogal behoorlijk wat afstand zat tijdens de rit. Helaas mochten we niet in galop, maar dit begrijp ik ook wel. Er moeten natuurlijk geen ongelukken gebeuren! Dat laatste is bij mij nog op het nippertje goed gegaan. Na op de hoge duinen te hebben gestaan en op de zandpaden en door het water te hebben gereden op het paard, ging het bij mij toen we bijna weer terug waren toch bijna mis. Dit laat toch maar weer zien hoe belangrijk het is om je afval altijd op te ruimen! Ik had een heel trouw paard, waar ik me heel veilig op voelde. Ze was soms wel een beetje eigenwijs en trok soms aan de teugels met haar hoofd en wilde gras eten, maar verder was het prima. Alles ging goed totdat de wind ervoor zorgde dat een blikje begon te rollen. Dit was heel dicht bij het paard en het paard schrok ervan. Gelukkig begon ze niet te stijgeren en kon ik ook nog redelijk rustig blijven. Het paardrijden was verder echt fantastisch en ik zou dit zeker nog wel een keer willen doen.

Toen het afgelopen was begon voor mij de meest bijzondere taxirit tot nu toe. De heenweg zaten we ookal in deze taxi, maar toen viel alles voor mij nog wel mee. Ik zat toen voorin de taxi. Hetgene wat mij wel opviel waren de vele deuken en de grote barst in het voorruit. Verder reed de taxichauffeur wel prima. De terugweg zat ik achterin de auto. De stoel van de chauffeur zat zover naar achteren dat ik met mijn lange benen bijna helemaal als een propje moest zitten. Ook heb ik daar bijna gehoorschade opgelopen door de veel te luide muziek. Ik zat oplaatst met mijn vingers in mijn oren op de achterbank. De chauffeur liet de muziek in ieder geval mooi knalluid aanstaan, totdat de muziek het ineens niet meer deed. Poeh, wat erg dacht ik, dus niet. En toen.......... BAM, ineens deed de knalluide muziek het weer helaas. Van schrik schoot in bijna uit de auto. Tot slot wilde aan het einde de autodeur ook nog eens niet open en heeft Berber hem voor mij vanaf de buitenkant opengemaakt. Met de slappe lach ben ik weggelopen. De volgende keer hoop ik toch maar weer dat mijn vertrouwde taxichauffeur er weer is.

1. Renzey:
    20 augustus 2017
    Mooi verhaal, wat hier niet op de weg mag is daar prima te gebruiken.
  2. Pake en Beppe:
    20 augustus 2017
    Wat een mooi verhaal weer. Je straalt helemaal.
  3. Geertje:
    20 augustus 2017
    Annieke wat is dit allemaal fantastisch, je maakt zo nog heel wat mee.
    Wat fijn allemaal.
    Pake en Geertje