4. The South African life

26 juli 2017 - Port Alfred, Zuid-Afrika

Het leven hier in Afrika is wel echt heel relaxt tot nu toe. Een introductieweek in Nederland gaat er heel anders  aan toe dan in Afrika. Waar we in Nederland ook echt een druk schema hebben, lijkt dat hier in het rooster dan wel zo te zijn. Echter zijn de colleges maar heel kort. Er staat bijvoorbeeld een uur voor een college wat vervolgens na tien minuten is afgelopen. We hebben veel vrije tijd. We hebben al een aantal keren de winkels bezocht en bij verschillende gezellige eettentjes gegeten.

Gisteren was er ook een zeer bijzonder gerecht bij het eten. Dit was een poot van een dier, wij dachten een kip of struisvogel. Ik heb dit niet geproefd dat gaat mij te ver haha.

De mensen hier zijn heel vriendelijk en willen je graag helpen. In onze kamer ontbrak een spiegel. Uhm wat zijn wij nu zonder een spiegel!? Dus die wilden we wel heel graag. Na hierom te hebben gevraagd kwam er een tijd later iemand met een spiegel. Wij waren super blij! Juist..... dat waren we. Na ongeveer dertig minuten hoorden we plotseling een groot lawaai uit de badkamer komen. En ja hoor daar ging onze mooie spiegel! Na een mailtje met uitleg te hebben gestuurd kwam er al vrij snel weer iemand langs met een nieuwe spiegel. Helaas viel deze er ook weer af haha! Uiteindelijk is er nu weer een spiegel geplaatst en deze is er tot nu toe nog niet afgevallen gelukkig.

Helaas hadden wij vandaag de pech dat er helemaal geen water was. We hebben wel drinkwater uit de watertank die we hebben gekocht. Doorspoelen, handen wassen en douchen zit er helaas niet in. Hopelijk kan het morgen wel. Bij anderen was de stroom ook ver te zoeken. Dit was er bij ons gelukkig wel.

Vanavond zullen we voor het eerst op stap en morgen gaan we de townships bezoeken. Hier zal ik snel meer over schrijven.

1. Pake en Beppe:
    Wat de spiegel betreft : 3 x is scheepsrecht. Hij blijft nu hangen j
  2. Geertje:
    26 juli 2017
    Annieke, we zien elke keer met spanning uit naar weer een nieuw verhaal.
  3. Renzey:
    26 juli 2017
    Leuk verhaal, goed geschreven. Het leest lekker en mag nog wel wat langer zijn.
  4. Etty:
    26 juli 2017
    spiegeltje, spiegeltje aan de wand ..... mooi verhaal
  5. Martha Hellinga:
    27 juli 2017
    Leave Annieke,mooie ferhalen hjer. Leafs fan mem.
  6. Etty:
    Even een test, Etty's reacties worden niet getoond. groetjes Renze en Etty