19. Mijn eerste surfles!

15 oktober 2017 - Port Alfred, Zuid-Afrika

Daar zijn we weer, terug in Port Alfred. Het was in het begin wel even wennen om weer thuis in Port Alfred te zijn. Van elke dag uit eten naar het campusvoedsel. Tuurlijk ben ik blij met het eten dat ik krijg, maar ik mis mem har riappels toch ook zeker. Wel sliep mijn eigen bedje weer heerlijk. Bij terugkomst heb ik kennisgemaakt met de nieuwe buren van ons. Ze zijn aardig, maar nogal luidruchtig. Ik was nog geen dag terug of ik ben om drie uur in de nacht al naar de buren toegelopen, omdat het een groot lawaai was. We hebben hier later ook nog wel met ze over gesproken, maar helaas was ik laatst alweer wakker door ze en deze keer was het half vier in de nacht. Dus ik heb niet altijd een goede nachtrust. Gelukkig kon ik deze week wel rustig aan doen.

Het eerste cijfer is binnen! Dit cijfer was op de presentatie die we in het Engels moesten geven. De presentatie ging over het eerste gedeelte van mijn scriptie. Dus vooral het literatuuronderzoek. Ik kreeg te horen dat ik een 7.3 had. Ik was hier opzich wel blij mee, maar toch lichtelijk teleurgesteld, omdat veel mensen een acht of hoger hadden. Het is niet zo dat ik mijzelf zo geweldig vind, maar ik snapte niet waarom ik dan zoveel lager had. Ik heb daarom om het beoordelingspapier gevraagd. Toen ik dit te zien kreeg viel mij op dat ik best veel punten had. De professor heeft de punten nog eens voor mij nageteld en mijn cijfer bleek niet te kloppen. Ik had geen 7.3, maar een 8.1! Dit zal wel een beetje met de Zuid-Afrikaanse mentaliteit te maken hebben. Gelukkig heb ik het nog even nagevraagd!

Ik ben hier nog ongeveer zeven weken. In deze zeven weken ga ik mijn onderzoek en dus scriptie afronden. Ook wil ik graag mijn duikbrevet halen. Om het allemaal nog leuker te maken wil ik ook kunnen surfen. Daarom heb ik vandaag mijn eerste surfles gehad. Het is natuurlijk best lastig om op een surfplank te staan als je dat nog nooit gedaan hebt. Het is mij tijdens deze geweldige les al een aantal keren gelukt om te staan, maar helaas viel ik ook meteen weer. Ik hoop dit na een aantal lessen al een stuk beter te kunnen.

De komende twee weken is Eline op vakantie en ben ik dus alleen met Berber op de kamer. We hopen veel leuke dingen te doen!

1. Martha Hellinga:
    15 oktober 2017
    Leave Annieke, wer een hiel mooi ferhaal. Succes.Trots op dy.💋❤️
  2. Geertje:
    16 oktober 2017
    Annieke dat je dit allemaal doet en kunt, ik ben net zo trots al je mem op jou.