15. Het begin van de prachtige reis, Port Alfred, Port Elizabeth en Jeffreys Bay

19 september 2017 - Port Alfred, Zuid-Afrika

In spanning heb ik de laatste dagen af zitten tellen. Nog even en dan komt de liefste Dennis. De teller op mijn mobiel was bijna afgelopen, ik kon niet wachten om Dennis weer te zien. Op de avond voor de dag van vertrek werd het allemaal nog een beetje spannender, aangezien er al veel vluchten waren geannuleerd vanwege het weer. De vlucht van Dennis en Sander, de vriend van Berber, was op dat moment gelukkig niet geannuleerd. De nacht viel en ik lag met een beetje spanning in mijn heerlijke bedje te slapen. Lag inderdaad, want de ochtend werd ik wakker door de stem van Berber die zei dat de vlucht geannuleerd was. Dit meen je niet! Ik wilde het bijna niet geloven. Gelukkig bleek al vrij snel dat er op diezelfde dag nog een vlucht ging waarbij er minder overstaptijd was, maar ze op dezelfde tijd aan zouden komen. Gelukkig, ze komen toch op dezelfde tijd aan dacht ik. Ik weet van mijzelf dat denken niet altijd mijn sterkste punt is en dat bleek in dit geval ook zo te zijn. Dennis en Sander gingen over London vliegen, vanuit daar naar Johannesburg en als laatste naar Port Elizabeth. Door het weer duurde alles langer en werd het nog zeer spannend of de jongens de aansluiting naar Johannesburg wel zouden halen. Ik had er nog alle vertrouwen in, want zelf heb ik ook mijn voeten uit mijn lijf moeten rennen om dat vliegtuig vanuit München te halen. Maar helaas...... de overstap was niet gehaald. Achteraf hadden ze de vlucht wel kunnen halen, aangezien dat vliegtuig naar Johannesburg ook vertraging had. Maar tot de grote teleurstelling waren de boardingpassen al naar de volgende dag gezet en konden ze dus niet meer mee met het vliegtuig. Na veel geregel sliepen Dennis en Sander gelukkig wel in een prachtig hotel. Het was wel heel jammer dat de jongens een dag later kwamen. Ook zaten er helaas wat kosten voor ons aan verbonden, omdat de hotels al waren geboekt. Omdat dit niet meer te annuleren viel hebben Berber en ik besloten om met z'n tweeën in het hotel te gaan slapen waar anders Sander en Berber hadden geslapen. Zo hebben Berber en ik er toch nog een mooie dag van gemaakt en onze koffers waren ookal ingepakt. Om nog een dag langer op onze kamer te gaan zitten wachten zagen wij niet zitten, dus uiteindelijk was dit een mooie oplossing. En dan was het eindelijk zover! Op vrijdag 14 september mocht ik mijn lieve vriendje weer in de armen sluiten. Het was wel wat zuur want Berber en ik moesten achter een lijn wachten en we zagen de jongens al bij de koffers staan. Maar na lang wachten was ik zo blij om Dennis weer te zien!

Diezelfde dag hebben we nog wat gegeten met Sander en Berber en zijn Dennis en ik naar Port Alfred gereden. Ik kon zo mooi mijn tijdelijke woonplaats laten zien. We sliepen in een Guesthouse waar een hele lieve vrouw ons met alles graag wilde helpen. Die avond was er een festival in Port Alfred waar ik Dennis ook meteen aan mijn medestudenten kon voorstellen. Dit was een geslaagd festival.

De dag erna zouden Dennis en ik ook nog naar het festival, want er waren allemaal Boatraces. Helaas bleek het heel slecht weer te zijn met veel regen. Daarom hebben Dennis en ik besloten om op de middag naar Port Elizabeth te rijden. De dag erna zouden we naar een markt gaan, maar dit bleek niet heel veel voor te stellen. Daarom hebben we besloten om die dag naar Addo Elephant National Park te gaan. Dit was prachtig, ondanks dat ik er al eens eerder was geweest. Deze keer had ik wel meer geluk dan de vorige keer want we hebben zelfs een hyena, vier leeuwen en een aardswolf gezien. Deze dieren zijn heel lastig te spotten. De volgende dag zijn we naar het Kragga Kamma Game Park geweest. Dit was een stuk kleiner maar ook een erg mooie safari. We hebben ook cheetahs gezien. De dag erna zijn we naar Jeffreys Bay gereden waar we naar een Noorsekloof zouden gaan, die helaas niet echt begaanbaar was. We zijn daarom naar een infopunt gegaan waarna we hebben besloten om te gaan hiken. Dit is dus eigenlijk door de natuur lopen. Dit stelde niet heel veel voor. Dus daarom zijn we later nog maar even wat aan het touren geweest. Morgen zullen we naar Tsitsikamma reizen.

1. Geertje:
    19 september 2017
    Annieke wat en mooi leven heb je op dit moment, geniet er van met volle teugen.
    Dit is gewoon prachtig.
    Pake en Geertje
  2. Sjoerd en Hilma:
    25 september 2017
    Annieke wat fijn voor je dat Dennis er nu is. Zo te horen zien jullie veel van het land. Geniet ervan.